Ινδία – Τα φονικά μαχητικά Su-57 της Ρωσίας αντιμετωπίζουν το υπερσύγχρονο J-35 της Κίνας

Μονομαχία 5ης γενιάς: Η Ινδία ανιπαραθέτει τα ρωσικά Su-57 απέναντι στα κινεζικά J-20 του Πακιστάν

Εν μέσω οργιώδους φημολογίας για πιθανή συμφωνία για την πώληση ρωσικών μαχητικών πέμπτης γενιάς Su-57 στην Ινδία, ο απόστρατος ανώτατος αξιωματικός της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας, ο Air Marshal Anil Chopra, ανέλυσε πώς το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις επιχειρησιακές απαιτήσεις της χώρας για ένα μαχητικό νέας γενιάς.
Η Ινδία είχε στο παρελθόν συμμετάσχει στην ανάπτυξη του Su-57 και επρόκειτο να λάβει εκτεταμένη μεταφορά τεχνολογίας και συνεταιρική ιδιοκτησία του προγράμματος.
Ωστόσο, τελικά αποσύρθηκε από τη συμφωνία, η οποία θεωρήθηκε υπερβολικά φιλόδοξη.
Παρ’ όλα αυτά, το Ινδικό Υπουργείο Άμυνας συνεχίζει να εκδηλώνει έντονο ενδιαφέρον είτε για απευθείας αγορά του Su-57, είτε για παραγωγή του υπό άδεια.
Μάλιστα, τον Φεβρουάριο του 2023 αποκαλύφθηκε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές διαπραγματεύσεις.
Η ευέλιξια του Su-57 φαίνεται να έχει ενισχυθεί σημαντικά λόγω του εκτεταμένου πεδίου δοκιμών του στο ουκρανικό μέτωπο.
Το αεροσκάφος έχει επιχειρήσει σε αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας, εναέριας μάχης και διείσδυσης σε εχθρικό εναέριο χώρο με ισχυρή αεράμυνα, καθώς και σε αποστολές ακριβείας με χρήση πυραύλων, τόσο από εσωτερικούς όσο και από εξωτερικούς φορείς οπλισμού.
Η σημαντική αύξηση της παραγωγής του Su-57 από το 2020 έχει καταστήσει εφικτές πλέον παραγγελίες εξαγωγής μεγάλης κλίμακας.
Τον Νοέμβριο του 2024, επιβεβαιώθηκε ότι είχε ήδη υπογραφεί το πρώτο εξαγωγικό συμβόλαιο, με την Αλγερία να θεωρείται ο πιθανότερος πελάτης.

Μονομαχία 5ης γενιάς: Η Ινδία ανιπαραθέτει τα ρωσικά Su-57 απέναντι στα κινεζικά J-20 του Πακιστάν

cecb85294f1a23ef8be3cbde04235088_XL.jpg

Αναφορικά με την επιχειρησιακή ανάγκη της Ινδίας για ένα μαχητικό πέμπτης γενιάς, ο Marshal Chopra υπενθύμισε με νόημα ότι το Πακιστάν αναμένεται να αποκτήσει επιχειρησιακή ικανότητα με το κινεζικό J-35, μια εξαγωγική παραλλαγή του FC-31, έως το 2029.
Αντίθετα, το ινδικό μαχητικό πέμπτης γενιάς, που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA), εκτιμάται ότι θα φτάσει στο στάδιο του πρωτοτύπου εντός 11 ετών.
«Ρεαλιστικά, μπορεί να χρειαστεί ακόμη περισσότερος χρόνος», πρόσθεσε ο ίδιος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το Πακιστάν θα μπορούσε να αποκτήσει τεχνολογικό προβάδισμα μεγαλύτερο της μιας δεκαετίας.
Η Ινδία έχει ήδη ένα κακό προηγούμενο στον τομέα της ανάπτυξης μαχητικών αεροσκαφών, με το πρόγραμμα του Tejas να σημειώνει καθυστερήσεις δεκαετιών.
Αυτό το ιστορικό προκαλεί εύλογες ανησυχίες ότι το AMCA ενδέχεται να μην εισέλθει σε υπηρεσία πριν τα μέσα της δεκαετίας του 2040.
Επιπλέον, ο Chopra εξέφρασε ανησυχία για τη ραγδαία επέκταση του κινεζικού στόλου μαχητικών J-20 πέμπτης γενιάς.
«Μέχρι το 2035, η Κίνα θα μπορούσε να διαθέτει περίπου 1.500 J-20, την ώρα που η Ινδία θα βρίσκεται, στην καλύτερη περίπτωση, στο στάδιο εισαγωγής του AMCA», προειδοποίησε.

3d03d316-9e63-4a20-9c2f-529a04dbdf20_b7fe2854.webp

Δεν έκανε, ωστόσο, καμία αναφορά στις πρόσφατες εξελίξεις στην Κίνα, όπου τον Δεκέμβριο του 2024 ξεκίνησαν οι πτητικές δοκιμές πρωτοτύπων του έκτης γενιάς μαχητικού της χώρας. Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να περιορίσει την παραγωγή του J-20, καθώς το νέο αεροσκάφος ενδέχεται να το αντικαταστήσει, προσφέροντας ακόμη πιο προηγμένες δυνατότητες.

Μονόδρομος η απόκτηση των ρωσικών Sukhoi για την Ινδία – Στο κυνήγι της … κινεζικής τεχνολογίας

be2c50c006fd204ee4d050ccde29b6a9_XL.jpg

Επιπλέον, ο Anil Chopra αναφέρθηκε στις δυνατότητες του Su-57, επισημαίνοντας τις ρωσικές προσπάθειες για συνεχή ενσωμάτωση νέων οπλικών συστημάτων στο αεροσκάφος, την ανάπτυξη μη επανδρωμένων stealth αεροσκαφών που θα λειτουργούν ως υποστηρικτικοί “wingmen” και την ενσωμάτωση του κινητήρα AL-51F.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο νέος κινητήρας επωφελείται από πλαστικές εισαγωγές αέρα από ίνες γυαλιού και ακροφύσια μεταβλητής γεωμετρίας με οδοντωτές επιφάνειες, γεγονός που μειώνει το ίχνος του.
Παράλληλα, προσφέρει 6,4% υψηλότερη ειδική ώση, 19% μεγαλύτερο λόγο ώσης προς βάρος και 9% χαμηλότερη ειδική κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με τον AL-41F1, που χρησιμοποιείται σήμερα.
«Η Ινδία πρέπει να επενδύσει περισσότερο και να υιοθετήσει μια προσέγγιση ομάδας δράσης για την ανάπτυξη των LCA Mk2 και AMCA.
Ωστόσο, χρειάζεται μια ενδιάμεση λύση για να ενισχύσει την ισχύ της και να μειώσει το χάσμα δυνατοτήτων με την Κίνα.
Οι επιλογές είναι περιορισμένες, και η απόκτηση κάποιων Su-57 παραμένει μια βιώσιμη προσωρινή επιλογή», κατέληξε.
Ο Chopra ουσιαστικά συνόψισε τα βασικά επιχειρήματα υπέρ της απόκτησης του Su-57 από το Νέο Δελχί.
Το αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε συνδυασμό με δικτυωμένα συστήματα αεράμυνας εδάφους, όπως το S-400, του οποίου η Ινδία είναι ο μεγαλύτερος ξένος χρήστης.

Επίκειται στρατηγική συμμαχία με τη Ρωσία για τους αιθέρες

Επισημαίνεται ότι η Ινδική Πολεμική Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρό έλλειμμα σε επιχειρησιακές μοίρες μαχητικών, καθώς διαθέτει μόνο 30 από τις 42 που απαιτούνται, ενώ αρκετά αεροσκάφη, όπως τα MiG-21bis και τα επιθετικά Jaguar, πρόκειται να αποσυρθούν σύντομα.
Αυτό ενισχύει περαιτέρω το επιχείρημα υπέρ της προμήθειας του Su-57.
Επιπλέον, το ενδεχόμενο σημαντικών μεταφορών τεχνολογίας μέσω μιας συμφωνίας παραγωγής με άδεια παραμένει εξίσου σημαντικό.
Αντίστοιχες συμφωνίες επέτρεψαν στην Ινδία να κατασκευάσει περισσότερα από 350 Su-30MKI από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Μια παρόμοια συνεργασία με τη Ρωσία θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη του AMCA, ενισχύοντας τις εγχώριες ικανότητες της Ινδίας στον τομέα των μαχητικών πέμπτης γενιάς.

Source bankingnews

Comments are closed.